کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که هزینه های جدید واردات از جمعه شروع می شود و به مدت چهار ماه بر روی خودروهای برقی تولید شده در چین مالیات اخذ می شود.
این اتفاق روز پنجشنبه پس از مذاکرات با دولت چین و رایزنی صنعت خودروی آلمان و سایر کشورها در توقف تعرفهها صورت گرفت و مدیران اجرایی این خودروسازها از تشدید جنگ تجاری ترس دارند.
کمیسیون اتحادیه اروپا ماه گذشته گفت که دولت چین به طور غیرمتعارف به شرکتهای خودروهای برقی، از جمله خودروسازان اروپایی که خودروهای برقی را به اروپا وارد میکنند، در سطحی که رقابت را کاهش میدهد، یارانه میدهد.
یارانه ها به خودروسازان در چین اجازه می دهد تا خودروهای برقی را با قیمتی کمتر از خودروهای ساخت اروپا بفروشند، و این امر باعث می شود که تعرفه ها برای محافظت از این صنعت اجرا شود.
خودروسازان اروپایی از جمله، فولکس واگن، بیام دبلیو، مرسدس بنز و استلانتیس با فشار قیمت گذاری و سهم بازار در چین از سوی تولیدکنندگان داخلی این کشور مانند بیایدی و جیلی، روبرو هستند.
اما ابر قدرت خودروسازی آلمان فولکس واگن و دیگران از ترس تشدید جنگ تجاری با این هزینه ها مخالفت کردند، و گفتند که این قیمت ها می تواند در درازمدت به صنعت اروپا آسیب برساند.
علاوه بر تعرفه 10 درصدی که از قبل وجود داشت ، بسته به واردات، یارانه ها و همکاری با تحقیقات. خودرو های برقی تولید چین به ترتیب شامل تعرفه های جدید 17.4 درصد، 19.9 درصد و 37.6 درصد مالیات خواهند شد.
اتحادیه اروپا گفت، زمانی که تعرفه ها در ماه نوامبر قطعی شوند، تصمیم نهایی گرفته خواهد شد و پس از آن به مدت پنج سال قابل اجرا خواهند بود.
کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد، به طور کلی، نرخ تعرفه ها کمی کمتر از آنچه قبلاً برای برخی از خودروسازان اعلام شده بود، خواهد بود.
Dowjones.com
کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که هزینه های جدید واردات از جمعه شروع می شود و به مدت چهار ماه بر روی خودروهای برقی تولید شده در چین مالیات اخذ می شود.
این اتفاق روز پنجشنبه پس از مذاکرات با دولت چین و رایزنی صنعت خودروی آلمان و سایر کشورها در توقف تعرفهها صورت گرفت و مدیران اجرایی این خودروسازها از تشدید جنگ تجاری ترس دارند.
کمیسیون اتحادیه اروپا ماه گذشته گفت که دولت چین به طور غیرمتعارف به شرکتهای خودروهای برقی، از جمله خودروسازان اروپایی که خودروهای برقی را به اروپا وارد میکنند، در سطحی که رقابت را کاهش میدهد، یارانه میدهد.
یارانه ها به خودروسازان در چین اجازه می دهد تا خودروهای برقی را با قیمتی کمتر از خودروهای ساخت اروپا بفروشند، و این امر باعث می شود که تعرفه ها برای محافظت از این صنعت اجرا شود.
خودروسازان اروپایی از جمله، فولکس واگن، بیام دبلیو، مرسدس بنز و استلانتیس با فشار قیمت گذاری و سهم بازار در چین از سوی تولیدکنندگان داخلی این کشور مانند بیایدی و جیلی، روبرو هستند.
اما ابر قدرت خودروسازی آلمان فولکس واگن و دیگران از ترس تشدید جنگ تجاری با این هزینه ها مخالفت کردند، و گفتند که این قیمت ها می تواند در درازمدت به صنعت اروپا آسیب برساند.
علاوه بر تعرفه 10 درصدی که از قبل وجود داشت ، بسته به واردات، یارانه ها و همکاری با تحقیقات. خودرو های برقی تولید چین به ترتیب شامل تعرفه های جدید 17.4 درصد، 19.9 درصد و 37.6 درصد مالیات خواهند شد.
اتحادیه اروپا گفت، زمانی که تعرفه ها در ماه نوامبر قطعی شوند، تصمیم نهایی گرفته خواهد شد و پس از آن به مدت پنج سال قابل اجرا خواهند بود.
کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد، به طور کلی، نرخ تعرفه ها کمی کمتر از آنچه قبلاً برای برخی از خودروسازان اعلام شده بود، خواهد بود.
Dowjones.com